En sommar på Cypern...

...ja, tack!
Och så blev det...om än kanske lite snabba beslut men som M sa - "om du hade åkt om en månad hade du grubblat sönder din hjärna om vilket beslut som är det rätta!" - och det har hon HELT rätt i! :)

Det var som sagt både ett lätt beslut & ett lite svårare fyllt-av-dåligt-samvete-beslut som ledde fram till att det är mindre än två(!) veckor som jag har på mig att fixa med allt som måste fixas innan jag åker...och det är inte lite...prenumerationer som ska bytas adress på, mig själv ska bytas adress på, bil som ska köras till skåne, vänner & familj som måste hälsas på i diverse städer i vårt avlånga land, kläder, saker & onödiga prylar som ska sorteras, packas, slängas och flyttas på så att jag underlättar för hemkomst och flytt i augusti...hmmm...glömt något? Ja, just det...jobba gör jag oxå i fem dagar till (börjar kl. 7 på morgonen och slutar kl. 17 med 45 minuters lunch) så allt måste planeras runt omkring det... :)
Och sen får jag ju inte glömma att läsa på lite om den fantastiska ön Cypern! Fast jag smågooglar på jobbet och tycker att jag nyttjar tiden bra... :) Men herregud, jag har ju aldrig ens varit på ön! Pratade med P igår som var där förra sommaren och även om jag inte var nervös eller orolig innan samtalet så var jag väldigt lugn och hade en gud-vad-jag-vill-göra-detta-i-sommar-känsla i magen efteråt. Mycket härlig känsla!

Sååååå, varför sitter jag idag och startar en blogg då? Tja, jag tänker framförallt på mina familjemedlemmar som facebook-blir-jag-medlem-i-när-helvetet-fryser-till-is-eller-det-är-två-torsdagar-varje-vecka, behöver det sägas tydligare, inte kan hänga med på facebook. Och sen kändes det inte rätt med resedagbok den här gången eftersom de senaste gångerna har blivit ett eller två inlägg då reser gör jag ju egentligen inte. Och jag kände helt enkelt att jag ville testa denna sorts forum ett tag.

Vad kan man tänkas läsa här då?
Jag har en förhoppning om att framförallt kunna berätta om min vardag, om ön, om det cypriotiska livet och kulturen samt så hoppas jag innerligt att jag ska kunna få njuta mer av min kamera och nyttja den till fullo så lite bilder ska det nog gå att få upp här oxå. :)

Hoppas att ni kommer att tycka om det jag skriver och delar med mig av!
Kram.
//mia

P.S. Insåg dock igår att jag hade gömt undan, väldigt långt bak i hjärnbalken, en ganska viktig del av vad jag lärde mig om Cypern i skolan för många herrans år sedan...dem har ju VÄNSTERTRAFIK...men det ska nog gå bra det med! :)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth Hansson

Låter härligt Maria - skulle gärna ta en tur dit igen - så härligt vatten att bada i.

Ha det gott och lycka till!

2011-03-28 @ 10:44:07
Postat av: Mamma

Tänk om jag kunde klämma in lite ledighet. Vill se citronträdet.

Puss o Kram Och kör försiktigt!!!

2011-04-07 @ 20:27:52
Postat av: Mia

Lisen, tack! Detsamma! :) Soliga och varma kramar!

Mamma...men kom hit då... :) Kram.

2011-04-12 @ 21:35:17
URL: http://miapacypern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0