ungefär så här känns det ibland...

Efter en sådandär lite mindre trevlig gäst (för alla är alltid mer eller mindre trevliga vid någon minut under semestern, det gäller bara att träffa rätt minut ibland!) så vill jag skriva ut och sätta upp den här lappen som hotellträfftid:
 
Men men...det är ju inte varje dag och varje minut det gäller som tur är! :)
Senaste veckan har varit en liten uppochned vecka...och kulmen kom igår när det tyvärr skedde en explosion där påföljande brand slog ut Cyperns största elkraftverk. Största krisen är förstås att flera dog, men ibland kan jag känna att vilken tur det inte var under lunch-tiden, då hade nog antalet omkomna ökat dramatiskt... Och därpå är ju krisen den att vi har väldigt begränsat med elektricitet på ön just nu (och kommer ha några månader framåt...) vilket bl.a. innebär att alla uppmanas till att inte använda a/c och vara sparsamma med allt som har med elektricitet att göra...och då ska nämnas att vi i söndags hade varmaste dagen hittills i år med över 35grader i skuggan... Tyvärr har händelsen fått ett stort efterspel bl.a. politiskt men det kan jag återkomma till, det räcker med agenten är alltsomoftast utan el då fungerar det administrativa som det gör...

Usch och isch, vill ju inte klaga. Hade en superduper toppen lördag ju! Var ledig och bestämde mig för att hänga på ett av våra hotell då alla gästerna där var ute på båttur så umgicks, skrattade och drack frappe i skuggan med Rachel och Des. Och på kvällen hämtade vi upp Cattis och det blev en tur till Potamos för middag på fisktavernan där. Sen var det meningen att vi skulle ta en drink i Protaras och sen hem...öppnade dörren hemma vid 5-tiden...men gud, kul var det och det var längesen jag dansade så mycket! :)

Mmmmm...men nu är det åter kväll och sängen kallar!
Kram o god natt på er!
//Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0