"till-er-som-följer-mig-utan-att-ha-facebook"-inlägg*

*till mamma med andra ord... ;)

Ojojojojojojojojojojojoj…
…vad mitt huvud har snurrat …men hallå! Klart det gjort! Senaste veckorna har ju varit som en berg&dalbana…upp&nedned&uppfram&tillbakahit&dit…ja, ni får en aning va? ;)

MEN idag, äntligen idag så har jag haft några timmar och gjort ingenting, tänkt ingenting och bara stängt av allt...jaha, på vilken sandstrand då? Under vilken sol? Hahahaha…ingen! Har ärligt spenderat några timmar hos Popi och på hennes café där jag har (och detta är något som jag gör när jag behöver när jag är utomlands…ni vet, de dagarna när man inser att man har landat, när tvekan sätter in några få minuter och man undrar vad f-n man håller på med) slöläst bloggar, lusläst tidningar som expressen, svd, barometern, ya & dn och surfat in på svtplay och kollat Så ska det låta…hhmmm…det sista trodde ni aldrig eller hur?

Så nu börjar jag känna mig fit for fight igen och redo att ta tag i ännu mer Cypern-kunskap med allt vad det innebär – geografi i närområde, större delar av ön, historia, dagsuppdateringar osv…
Och av någon anledning så när jag har några timmar där jag inte gör någonting speciellt (förra veckan blev jag förresten kortklippt (riktigt kort!) under en sån här ”session”…) så kommer allt på plats och jag har nu en klar plan för hur nästa vecka ska fungera. Jag vet inte, det är märkligt, men jag har inte tänkt på jobb på några timmar och så är allt bara på plats som ett knäpp-med-fingrarna typ…jag gillar’t!

IRL inslag…
Jag körde förbi en pub innan idag där de gjorde reklam för att visa Man C – Man U idag…klockan 7.15 AM…fasen tänkte hur tänker de här med tidsskillnad…ajja, jag missade den då…och nu kommer det in ett engelskt par som vill kolla fotboll och jo, visst…matchen visas live och börjar 7.15 PM…gissa om jag dissade Så ska det låta nu…

Men hur har veckan annars varit då? Tack, bra!
Jag och S åkte som sagt till Nicosia (eller Lefkosia som det står på alla skyltar) i onsdags. En intressant och givande utflykt där vi fick underbar guidning av en härlig lokalkille som pratar bra svenska (och här var det det där med mig och namn igen…) och vi blev matade med fakta om Cypern!
Vi besökte katedralen vid ärkebiskoppalatset, gick igenom hej-kom-o-köp-massproducerade-souvenirer-gatorna och hamnade då vid den stora shoppinggatan som vi raskt passerade innan nästa mål som var gränsen till den turkcypriotiska sidan.
Duktiga som vi var så hade vi kommit ihåg passen och kunde då passera över gränsen och helt plötsligt så väntade jag att älskade E skulle hoppa fram bakom en hörna…japp, det kändes turkiskt! Fantastiska kyrkobyggnader som idag används som moskéer men också en hel del bombat och raserat. Och solen sken lika gott och varmt på andra sidan ”gröna linjen”…
Tillbaka på grekcypriotiska och icke-ockuperade sidan (får ta ett eget inlägg om detta vid senare tillfälle) så var vi en sväng upp i utsiktstornet och sen blev det frappe och social-lära-känna-varann-&-företaget-stund innan vi tog oss till fruktmarknaden och sen blev det buss hem. Fruktmarknaden ja…fick smaka både himmelskt goda frukter och dess desto mindre goda släktingar… ;)

Tillbaka i Ayia Napa blev det hotellträffar med mina härliga gäster innan middag på Odin hos norska Berta och hennes man. En härligt medium-rare-stek slank mycket mycket lätt ner…

Och där tog min onsdag slut.

Och här börjar min lördagskväll så jag tänkte att ni har säkert tröttnat på ett relativt långt blogginlägg och jag säger som en annan känd bloggare…har ni orkat och läsa hit så…hahaha…då kan jag ju faktiskt bjuda er på fortsättningen på bussen…den gröna kom! Och försvann lika fort så nu är den blå tillbaka och nu har jag officiellt lämnat in klagomålet hos hyresvärden och fick till svar ”but he is driving kids!!”…hmmm….nej, jag är ledsen men en buss som står på tomgång är en buss på tomgång oavsett passagerare eller syfte så det här kommer som ni kanske förstår bli en följetong…

Ha en trevlig kväll!
Kram & Puss.
//Mia

P.S. Puss & kram och tack för kommentarerna! Skickar hem lite soliga tankar när den har kommit upp igen imorgon!


Kommentarer
Postat av: Emma

tänk för att jag läser oxå ;)

synd att jag inte hoppade fram där när ni var över på turksidan, det hade vart trevligt!

Puss o kram hela daaaaan

2011-04-20 @ 17:48:01
URL: http://wessslan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0