en vana är en upprepning som är en tradition men alla är en rutin?

Hmmm...undra om man någonsin kommer att kunna packa på rutin/vana/upprepning/tradition?
Vänjer sig vid att "tänka rätt" gör man nog men det känns som om antingen blir det för mkt eller för litet eller ja, aldrig lagom direkt...men men...den här gången så är det egentligen inte inför fyra månader på cypern som jag har sorterat papper och packat och sorterat annat bra-och-ha-varför-slänga-saker utan för att det kanske i slutändan underlättar lite för en förhoppningsvis Nrkpgs-flytt i höst (ämne jag kommer att återkomma till!). Och någonting jag borde ha gjort för längesen... :)

Har ju fått min biljett nu, flyger på tisdag morgon från Kastrup och första anhalt blir en timme i La Prague innan jag kommer att få se Larnacas flygplats för första men absolut inte sista gången på de närmaste månaderna.

Jag längtar!

Jag gör faktiskt det. Fortfarande den däringa härliga magkänslan. Och speciellt efter att bestämt mig för att ha tagit den här senaste veckan i min takt och mina känslor och mina tankar! :) Det blev så efter att, mest ärligt, ha tröttnat på diverse "äääuummm....ääähhh....åhhhh...." både från familj, vänner och mig själv. Allting blev så mycket enklare när det mesta bara hände för att jag ville och för att det fick hända och ledde t.ex. till att dagens packande slutade med att jag o J. åkte till skogs med kamerorna och bara gick & snackade & letade djur & diskuterade och man bara njöt av att få vara lite.

En annan skön rutin/vana/upprepning/tradition förutom att packa är att när jag brukar resa iväg så blir det en härlig utrensning av musik, film, foto, böcker. Tja, datorn i allmänhet egentligen plus någon kartong med böcker och dvd:er. Och varenda gång jag börjar lite lätt så slutar det med att jag gör något annat (som att jag skriver detta nu!)...snacka om rutin...hahha.

Har under veckan lovat att uppdatera bloggen ofta (hmmm, jag-lovar-inget-men-jag-ska-försöka-hålla-det-jag-lovar-typ!) så bli inte alltför arga om det kanske blir något liknande inlägg som det här ibland där det egentligen inte står någonting! Då skyller vi på ett par galanta&paranta damer på ett visst stadshotell... ;)

Nej, nu har jag bestämt mig. Får bli ett betalt spotify under några månader...japp, jag betalar för latheten men det står jag för! För nu ska jag sova...eller ja, sortera lite film först...eller foto eller ja sova var det... :)

Och eftersom jag kommer att vara, som vanligt en rutin/vana/upprepning/tradition, lite irriterad imorgon kväll för att jag har glömt något och jag istället för att komma på det kommer att prata i telefon o lägga mig alldeles för sent så att jag kommer att sova på flyget istället för att läsa om vilken strand som är bäst på Cypern så hörs vi nästa gång då

jag är på Cypern
! ♥

Kramkram!
//Mia

P.S. Sista meningen är nog den längsta jag har skrivit någonsin... :)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0