en vecka går fort...

...speciellt på ett nytt ställe där man har ALLT att lära...har tydligen gått förbi grabbarna grus flera gånger men kan absolut inte säga vart de är...jovisst, område o kvarter typ men inte mer...eller så har jag varit för fokuserad på vad som komma skall och fram till igår var det ju ankomst av första gästerna! :)
Och de kom, de har det bra och ja, jag är tydligen bra oxå....hahahhaha! "jo, det ska gå att kunna ta den vägen om ni vill men om ni åker buss istället så har jag tidtabellen här..."
Så svarar man på om det går att gå från hotell a till hotell b längs stranden när jag, ärligt, inte har en aning... :) O så tar man såklart reda på det o vet exakt till nästa gång! :)
Som tur är har jag nog fått årets trevligaste och snällaste gäster den här veckan...de tycker mest synd om mig som är själv och "är du själv? men när är du ledig då?"!

Och för att inte tråka bort er med så trevliga nyheter och berättelser hela tiden så kan jag meddela att jag har haft en vit buss ståendes på gatan utanför min lägenhet körandes med tomgång (kör man då? ajja, men ni förstår...) i ca 15-20 minuter VARJE morgon...med start från mellan kl. 6.30-7.00! Så när jag kom i säng sent igår kväll (jobb, jobb, jobb....) o inte såg den vita bussen innan jag gick o la mig tänkte jag såklart "jippi!!!"....men gissa vad?!?!?
Imorse stod det en blå buss där istället med samma härliga idiotiska rutin...en morgon till och det bli nog klagomål hos hyresvärd med vädjan till både mina gästers välbefinnande av att ha en utsövd guide och till det stora miljöhotet! Jag menar, kom inte med en grön buss oxå... ;)

Bilkörningen då? Jo, idag tänkte jag hoppa in o köra där det inte fanns någon ratt....men när jag väl sitter rätt och tänker vänstervänstervänster så tänker jag inte lika mycker vänster utan bara kör och idag upptäckte jag t.o.m. några getter på ett fält bredvid vägen! :) Det går framåt alltså...både min bilkörning och upptäckandet av Cypern! Nästa steg blir att få med mig kameran utanför lägenheten... :)

Hoppsan...jag var visst tröttare än jag trodde...sorry folks men ögonen faller ihop och imrgn blir det tidig utflykt till Nicosia. Ska bli superintressant att dels få se lite mer av ön och dels att få vara turist i några timmar. Att jag dessutom får sällskap av HK:s S (stackaren landar vid 2 inatt och hänger ändå med imrgn...all cred!) kommer bli extra kul. :)

Och jag börjar faktiskt tröttna på att vara personlig toalettvägvisare till de lite för överförfriskade tyska gästerna som inte hittar till toaletterna en trappa ner...

God natt på er och sov gott!
Kram.
//Mia

P.S. Nästa gång blir det lite mer uppdatering av ön och livet här, maten och ja, trevligt folk jag har träffat! Är det annat som ni önskar läsa eller är nyfikna på så skriv gärna en kommentar (får ni gärna göra ändå! vill ju veta att ni läser det jag skriver!)...

Kommentarer
Postat av: Carin

Det vet du väl att jag håller mig uppdaterad. Blir spännande att höra om din utflykt kram

2011-04-12 @ 22:59:11
Postat av: Millan

Älskar dej Mia !! Låter som du har de toppen där nere, saknar dig !!

Puss

2011-04-12 @ 23:08:27
Postat av: Josefine

God morgon Maria! Vad gott att du fått snälla gäster =) Önskar dig en riktigt bra tid på Cypern, följer givet din resa här. Kramar från Josefine & blöt puss från Hugo.

2011-04-13 @ 08:55:36
Postat av: Lollo

Låter kanon gumman! saknar dig här hemma. hoppas på att få få se lite bilder på citronträdet etc :)

love u!

stor puss från regniga sverige

2011-04-13 @ 23:01:19
URL: http://louisecederlund.blogspot.com
Postat av: Wesslan

:) jag sitter bara och ler när jag tänker på dig och hur bra du säkert har det, det är du värd! :D

gött med en bra första arrival..vi får våra första imorrn :) peppar as much as possible!

behöver inte säga det, men njut ;)

puss o kram o saknar dig!

2011-04-15 @ 17:53:19
URL: http://wessslan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0