citronträd!

Jag har ett CITRONTRÄD utanför min lilla veranda! Ett citronträd! Med gula citroner! På riktigt! Woooooow!
Kan inte annat än att bli kär då va? :)

Ja....jag vet inte vart jag ska börja, eller vad jag ska skriva, eller eller eller....men jag har ETT CITRONTRÄD! :)

Sååååå, nu är det nästan avklarat o berättat... :)

För oj, vad mycket nytt och nya intryck och ja, gud, ja allt.


Flyget ner sov jag...jag tror att jag landade o bytte flyg i Prag men det kan ha varit en del av en dröm (är iaf säker på att "ingen" mat serverades på första flyget...) men att vi fick pasta&kyckling på andra. Landade säkert och lätt och inom några minuter (min väska var FÖRST ut på bagagbandet, hur ofta brukar det hända lixom?!) så satt jag i en taxi på väg mot Ayia Napa och mitt hotell för natten. Väl framme så blev det telesamtal med kontoret hemma (o hur ofta brukar det hända...telefonen ringer och "mia, phonecall for you" som naturligast i världen lixom?!) innan jag tog på mig promenadskorna och så hamnade jag på en trevlig restaurang med ett glas rött, en grekisk sallad och en grillad halloumi-ost! :) I like!
Hem och sova och sen blev det helt plötsligt morgon och vem älskar inte hotellfrukostar?! Men innan jag hinner utanför dörren så ringer telefonen igen för nu är det NÅGON ANNAN dessutom som vill prata med mig! :)
Frukost och sen blev jag upphämtad av Alecos (agenten, som för övrigt är en mkt trevlig cypriot och absolut inte kan förstå varför jag aldrig har besökt min syster i Italien...hmmmm...det går att chocka folk med det på Cypern oxå tydligen...) för en trevlig och intensiv dag med hotellbesök, handskakningar ("nice to meet you, sorry, what's your name again?!" jag måste bli bättre på det där men det är INTE lätt...), kaffe och lunch. För sen kommer vi fram till dagens stora grej...jaha, ni trodde att det var citronträdet? NEJNEJNEJNEJNEJ!
...VÄNSTERTRAFIK!
Eller inte just vänstertrafik, körde ju vänstertrafik i Thailand men det var INTE med bil och hallå, växelspaken sitter fel och dessutom så är trottoaren väldigt nära bilen på vänster sida!
För nej, vi väntade ju inte en dag eller två utan i eftermiddags vid ett av hotellen i centrum(!) så fick jag nycklar till min nya lilla kompis (ja, den är silvergrå...och en pinto (är inte det en häst?!) tror jag typ...)! Funderar på att loopa en slinga på min MP3: "vänstervänstervänstervänstervänstervänster..." Hahahahhahah!
Men men det löser sig! Fast lite kul är det... :)

Och nu måste jag hitta en affär och köpa toalettpapper!

Kramkram!
//Mia




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0